07 May 2011

KOTA SETAR JUARA RAGBI MAJLIS SUKAN SEKOLAH KEDAH 2011


Pasukan Kota Setar meraikan keyaan mereka


Alor Setar, 7 Mei 2011. Pasukan ragbi Daerah Kota Setar menepati ramalan menjuarai Kejohanan Ragbi MSSK 2011. Perlawanan akhir yang berlangsung di padang SMK Tunku Abdul Rahman (STAR)pada petang tadi, telah berpihak kepada pasukan Kota setar dengan membelasah Pasukan Kubang Pasu 32-0.

Pengurus pasukan Kota Setar, En Mohd Ridzuan b Ahmad berpuas hati dengan persembahan pasukannya dan berharap mereka akan bersedia untuk kejohanan MSSM pada hujung bulan nanti. Pasukan Kota Setar dianggotai oleh pelajar dari beberapa buah sekolah, antaranya SM Sains Pokok Sena, Kolej Sultan Abdul Hamid, SMK Tunku Abdul Rahman dan SMK Dato Syed Omar.

Pegawai pelajaran Kota Setar, 3 dari kanan hadir memberi sokongan


Pengawai pendidikan Daerah kota Setar, Tuan Haji Mohamad b Hj Abdul Hamid telah hadir memberikan sokongan kepada pasukan Kota Setar dan seterusnya menyampaikan hadiah kepada pemenang.

Sementara itu, kedudukan keseluruhan kejohanan ini menyaksikan pasukan Kubang Pasu ditempat kedua, Daerah Langkawi di tempat ketiga dan Pendang di kedudukkan keempat.

Pasukan SK Taman selasih bersama medal dan piala pusingan


bagi Ketegori Ragbi Bawah 12 tahun MSSK 2011, Johan disandang oleh pasukan SK Taman selasih, dari Kulim, tempat kedua SK Kampung Sungai Elir, Kulim. Tempat ketiga bersama pula disandang oleh pasukan SK Jitra 3, Kubang Pasu dan SK Lunas Jaya, Kulim Bandar Baru.

Setiausaha Sukan STAR, En Mohd Rizal b Abd Rahman merangkap jawatankuasa pengelola Ragbi MSSK tahun 2011 berpuashati dengan penganjuran pada tahun ini dan mengucapkan tahniah kepada semua yang mengambil bahagian. Sementara itu pengerusi teknik Ragbi Kedah, En Badrul Munir berharap pemain yang terpilih mewakili Kedah ke MSSM akan bermain bersungguh-sungguh.

2 comments: