16 May 2010

SAMBUTAN HARI GURU 2010



Pada tahun ini Hari Guru disambut secara sederhana di sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman. Sambutan bermula dengan perarakan masuk guru-guru ke dataran Putra dengan iringan kompang dan bunga manggar.



Majlis diteruskan dengan nyanyian lagu kebangsaan dan lagu sekolah seterusnya lagu guru Malaysia. Selepas itu bacaan perutusan oleh penolong kanan. Dalam ucapan perasmian, tuan pengetua mengucapkan selamat hari guru kepada seluruh guru STAR, semoga dedikasi yang ditonjolkan sekarang akan berterusan.

Selesai perhimpunan, diadakan perlawanan bolasepak diantara pasukan bolasepak bawah 18 sekolah menentang pasukan kelab sukan STAR yang dianggotai oleh guru-guru STAR. Perlawanan berkesudahan seri 1-1. Sementara itu, guru wanita pula bermain acara bola jaring bersama pelajar-pelajar perempuan. suasana perlawanan sungguh meriah dan harmoni. ini menunjukkan wujudnya kemesraan antara guru dan pelajar.









selepas penat bermain, guru dan pelajar disajikan dengan jamuan yang menyelerakan. seterusnya program hari ini bersambung dengan acara persembahan pelajar dan guru. Ramai guru telah tampil menunjukkan bakat masing-masing, tuan pengetua turut menyanyikan satu lagu untuk menghiburkan warga STAR.

No comments:

Post a Comment