15 July 2010

PERTANDINGAN MEMANCING SEMPENA HARI STAR 2010


antara peserta yang mengambil bahagian

Alor Setar, 7 Julai 2010. STAR sekali lagi menganjurkan pertandingan memancing pada tahun ini. Acara tahunan ini disertai oleh pelajar dan guru STAR. Pertandingan ini di adakan di Kampung Teluk Yan, Mergong, Kedah.

Berbanding tahun lalu, tangkapan pada tahun ini adalah amat memberansangkan. Dalam masa 2 jam, peserta dapat menaikkan sebanyak 30 ekor ikan perbagai jenis dan saiz. Juara pada tahun ini telah menaikkan ikan haruan seberat 550g dan tempat kedua menaikkan ikan keli seberat 450 gram.

memasang umpan cacing.

Pemenang tempat pertama, Quyyum Abdul Razak sungguh gembira dengan kemenangan ini, sementara guru yang menduduki tempat kedua turut teruja dengan kemenangannya, cikgu Fauzi Hashim pada mula tidak menaruh harapan tinggi untuk mendapat sebarang tangkapan, namun sudah menjadi rezekinya pada hari itu.

Mengulas penganjuran pertandingan pada kali ini,pengetua STAR, Hj Jamil berkata; sukan memancing adalah berfaedah kepada setiap orang yang meminatinya. di samping dapat menghayati kekayaan alam sekitar. Namun yang paling penting ialah semangat kesukanan yang ditunjukkan oleh para pelajar pasti dapat membentuk peribadi meraka pada masa hadapan, ujarnya.

1 comment:

  1. salam cikgu
    lebih menarik jika cikgu paparkan lebih banyak gambar aktiviti di sini..keep up a good work cikgu!

    ReplyDelete