22 September 2010

KADET POLIS STAR ALOR SETAR KURSUS SENJATA 2010



Alor Setar,20 September 2010. Seramai 25 orang anggota kadet polis STAR Alor Setar telah terpilih untuk mengikuti kursus pengendalian senjata anjuran IPD Kota Setar. Kursus ini telah diadakan di SMK Agama Kedah, Mergong. Keseluruhannya seramai 80 orang anggota kadet polis kontinjen Kota Setar telah mengambilo bahagian.

Dalam kursus ini, peserta telah diajar cara dan etika pengendalian senjata M16. Taklimat disampaikan oleh unit senjata IPD Kota Setar. Kursus tahunan ini adalah bertujuan mendedahkan anggota kadet tentang pengendalian senjata, sekaligus menyuburkan minat pelajar untuk berdamping dengan anggota keselamatan.

Guru penasihat Kor Kadet Polis STAR, En Sareh Roselin berkata, ahli kadet yang mengikuti kursus ini adalah kalangan pelajar yang telah menunjukkan komitmen yang tinggi kepada pasukan. Beliau berharap pendedahan sebegini akan menyemarakkan lagi semangat anggota kadet polis. Selain itu, kursus ini juga adalah sebagai persediaan untuk menghadiri latihan menembak yang akan diadakan sedikit masa lagi.

No comments:

Post a Comment