26 September 2010

STAR ALOR SETAR JUARAI PERTANDINGAN MENEMBAK KOR KADET POLIS KOTA SETAR




Alor Setar, 23 September 2010. Pasukan Kadet polis SMK Tunku Abdul Rahman, Alor Setar telah menyertai Ujian Kemahiran Menembak Daerah kota Setar di lapang sasar PDRM Pendang, Kedah. ujian ini disertai oleh 220 pelajar.

Pasukan STAR yang diwakili seramai 19 orang pelajar telah menjuarai kategori platun terbaik keseluruhan, di ikuti oleh pasukan SMK Tunku Sofiah dan tempat ketiga oleh Pasukan SMK Agama Kedah.

Menurut guru penasihat Kadet Polis STAR, En Shareh Roselin. Pasukan STAR telah memungut sebanyak 428 mata dan mengatasi pasukan lain. Beliau memuji kecekapan anggotanya dan berharap semangat perjuangan yang ditunjukkan itu turut mempengaruhi semagat untuk belajar di dalam kelas.

Bagi kategori individu lelaki; tempat pertama disandang oleh muhammmad Faezzran (STAR) tempat kedua Al Qasim Mahusin (SMK Seberang Perak) dan tempat ketiga Mohd Hanizar Arifin (STAR)

Manakala kategori individu perempuan; Tempat pertama Nur Sabrina Mohd Azhar (SMK Tunku Sofiah) tempat kedua Asmarina Saad (SMK Langgar) dan tempat ke tiga Iffa Ifahami Zainol (SMK Dato Wan Mohd Saman)

No comments:

Post a Comment