12 February 2011

MAJLIS BACAAN YASSIN KUKUHKAN ILTIZAM WARGA STAR


Alor Setar, 6 Februari 2011. Pihak sekolah telah mengadakan majlis bacaan yassin secara beramai-ramai pada setiap bulan. Majlis ini telah dimulakan 2 tahun yang lalu dan mendapat kerjasama penuh seluruh warga STAR.

Dalam majlis ini, pengetua STAR, Hj Jamil Ibrahim sendiri mengetuai bacaan yassin sejak mula lagi.Menurut beliau majlis ini melibatkan semua pelajar dan guru beragama islam yang diadakan pada hari Ahad. dengan adanya majlis begini diharapkan dapat melahirkan warga yang beriman, berdisiplin dan bertakwa. Secara tidak langsung ia menguatkan iltizam dan azam seluruh warga star untuk berjaya. Disamping menguasai ilmu dunia, pelajar juga mesti mendalami ilmu akhirat serta mendapat berkat dalam kehidupan.

Usai bacaan yassin, pelajar dan guru mendengar tazkirah daripada Hj Jamil dan Ustaz yang bertugas. Tazkirah yang disampaikan berkisar tentang amalan beragama dan kaitannya dengan kehidupan semasa.

Pelajar bukan beragama islam pula menjalankan majlis motivasi yang dikendalikan oleh kaunselor sekolah. Dengan cara ini semua warga STAR tanpa mengira agama dapat memperkuatkan jiwa mereka dengan aktiviti yang dirancangkan.

No comments:

Post a Comment