12 February 2011

PERHIMPUNAN BULANAN UNIT BERUNIFORM STAR 2011




Guru-guru yang beruniform


Alor Setar, 20 Januari 2011, STAR telah mengadakan perhimpunan bulanan unit beruniform yang pertama pada tahun ini. Perhimpunan bermula pada pukul 7.40 pagi dan berakhir pada 8.20 pagi.

Semua pelajar dan guru STAR memakai uniform masing-masing. perhimpunan rasmi ini dimulakan dengan bacaan doa dan diikuti dengan nyanyian lagu Negaraku, lagu sekolah dan lagu negeri Kedah.

Menurut pengetua STAR, Hj Jamil Ibrahim, perhimpunan unit beruniform dapat memupuk disiplin dikalangan pelajar. Justeru melahirkan pelajar yang berwibawa dalam semua bidang kurikulum dan kokurikulum. Beliau turut berpuashati dengan penglibatan semua guru yang turut menjayakan perhimpunan ini dengan memakai uniform. Beliau berharap kejayaan penganjuran perhimpunan vegini akan berterusan sehingga akhir tahun, sekaligus memberi impak kepada pembentukan sahsiah pelajar.

ucapan daripada Pengerusi Kadet Remaja Sekolah, Sarjan Mejar Mohd Azam

Perhimpunan bulanan unit beruniform diadakan selaras dengan arahan Jabatan Pelajaran negeri supaya setiap sekolah menganjurkannya. Perhimpunan ini mestilah diuruskan sepenuhnya oleh pelajar. tujuannya supaya pelajar mempunyai pengalaman dan keyakinan dalam menguruskan acara-acara di sekolah. Ia juga memupuk keyakinan diri, disiplin, dan dedikasi dalam diri pelajar.

Semua unit beruniform sekolah mengambil bahagian dengan bersungguh-sungguh dan rata-rata pelajar berbagga dengan unit beruniform masing-masing.

No comments:

Post a Comment