09 July 2013

KEJOHANAN BALAPAN DAN PADANG SMK TUNKU ABDUL RAHMAN KALI KE 40 / 2013.

Alor Setar, 27 Jun 2013. STAR Alor Setar mengadakan Kejohanan Balapan dan Padang kali ke 40 pada tahun ini. Secara keseluruhannya berjalan lancar dan meriah.  Kejohanan tahunan ini bertujuan menggalakkan pelajar mengambil bahagian dalam acara yang ditawarkan dengan penuh semangat kesukanan, disamping mempraktikkan gaya hidup sihat.
En Fuad Lazim menyampaikan ucapan perasmian
Kejohanan pada tahun ini dirasmikan oleh YDP PIBG, En Fuad b Lazim. Dalam ucapannya beliau menyeru semua pelajar supaya aktif dalam aktiviti ko kurikulum dan tidak mengabaikan aspek pembelajaran dalam bilik darjah, beliau juga memohon perhatian ibu bapa yang hadir supaya sentiasa bersedia menyokong program yang dianjurkan oleh pihak sekolah demi kebaikkan anak anak mereka.
Hj Turin menyampaikan hadiah kepada pemenang
Pengetua STAR, Hj Turin Ahmad meminta agar pelajar besungguh sungguh dalam apa jua aktivti anjuran pihak sekolah demi melatih mereka menjadi warga pelajar yang berjaya pada masa hadapan. Selari dengan hasrat kementerian pendidikan dalam melahirkan modal insan yang cemerlang dalam semua bidang. Keadaan cuaca yang baik pada hari ini membolehkan acara berjalan dengan lancar.

Kejohanan pada tahun ini dimenangi oleh Rumah Hijau, dengan kutipan pingat emas tertinggi 9, perak 6 dan gangsa 10. Tempat kedua disandang oleh rumah Kuning, diikuti oleh Rumah Ungu, Merah dan Biru. Secara keseluruhannya semua peserta telah bertanding dengan bersungguh-sungguh, tahniah kepada pasukan yang berjaya dan teruskan usaha untuk pasukan yang belum berjaya. Majulah sukan untuk negara.
Perbarisan masuk kontijen Rumah Merah
Perbarisan masuk kontijen rumah Ungu

Menunggu acara penyampaian hadiah dan keputusan perbarisan.



En fuad menyampaikan hadiah kepada Olahragawati STAR 2013, Nur Shamira Nordin

Olahragawan 2013



Istiadat menurunkan bendera

Pengetua dan guru guru bergambar bersama juara tahun ini.


No comments:

Post a Comment