04 October 2010

MAJLIS MOHON RESTU PELAJAR BAKAL DUDUKI PMR STAR ALOR SETAR, BERSAMA PEMIMPIN MASYARAKAT.


Dato Paduka Ahmad Bashah bersama pelajar-pelajar STAR



Alor Setar, 3 Oktober 2010. SMK Tunku Abdul Rahman telah mengadakan majlis Redha Ilmu kepada pelajar yang bakal menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah tahun ini. Majlis ini dihadiri oleh Dato Paduka Ahmad Bashah b Md Hanipah, ADUN kawasan Bakar Bata.

Kehadiran Dato Paduka Ahmad Bashah adalah sebagai pembakar semangat kepada pelajar pelajar supaya berusaha besungguh-sungguh dalam menghadapi peperiksaan PMR. Menurut beliau dalam ucapannya, pelajar sekarang lebih beruntung dengan adanya kemudahan kemudahan pembelajaran yang disediakan oleh kerajaan. Hampir semua pelajar menikmati kemajuan dalam bidang pendidikan yang setaraf dengan negara maju yang lain. Sekolah pada masa kini dilengkapi dengan infrastruktur yang baik, perpustakaan yang selesa dan kemudahan internet. Pelajar sekarang hanya perlu berusaha menimba sebanyak mungkin ilmu demi kejyaan mereka. Dengan tunjuk ajar daripada guru yang berpengalaman, beliau berharap dan berdoa supaya pelajar-pelajar sekolah ini mencapai kejayaan yang cemerlang.


Dalam majlis itu juga, Dato Paduka telah menyampaikan alat tulis kepada semua pelajar yang akan menduduki PMR. Pelajar merasa sangat teruja dengan kedatangan adun kawasan ini dan berterima kasih di atas sumbangan alat tulis yang diterima.


Doa dipohon supaya diberi kesenangan mencapai kejayaan di dunia dan akhirat

No comments:

Post a Comment