12 April 2012

GOTONG ROYONG MENGADAKAN KENDURI, PIBG DAN GURU STAR BERSATU HATI


En Fuad, YDP PIBG turut serta memotong daging.

Alor Setar, 11 April 2012. Sempena persaraan pengetua Jamil Ibrahim, pihak pibg dan guru telah bersepakat mengadakan kenduri secara gotong royong. Jamuan kenduri akan diadakan pada 12 April. Pada hari ini kerja-kerja menyediakan lauk telah bermula. Gotong royong ini di hadiri oleh 30 orang waris dan 50 orang guru yang secara teknikalnya bertugas menyediakan hidangan.

Menurut YDP PIBG STAR, En Fuad b Lazim, kerja-kerja memotong daging dilakukan lebih awal sebagai persediaan kenduri esok. Lebih membanggakan, ramai waris yang hadir membantu walaupun panggilan untuk membantu ini adalah secara panggilan mulut sahaja. Ini menunjukkan kerjasama waris di SMKTAR adalah erat dan bersatu padu. Beliau turut mengucapkan terima kasih kepada semua yang hadir.

Dua jenis lauk yang dimasak ialah gulai daging lembu dan ayam goreng madu. Ternyata dengan kerjasama erat antara pihak sekolah dan PIBG memudahkan urusan memasak ini dijalankan. menurut guru STAR, En Mohd Rizal b. Abd Rahman, seekor lembu disembelih untuk tujuan ini dan 120 ekor ayam juga disediakan untuk jamuan kenduri ini. Kerjasama secara gotong royong ini amat baik kerana dapat menjimatkan kos dan mengeratkan hubungan antara guru dan waris.



Sebahagian waris yang hadir membantu

Waris wanita juga tidak ketinggalan menghulurkan bantuan.

No comments:

Post a Comment